Inovace ve škole, role ředitele : School innovation, role of the director : závěrečná práce / autor ; vedoucí práce Olga Doležalová
Inovace školy vychází z nových potřeb škol 21.století. Školaposkytuje ucelené vzdělání dětem s různou úrovní nadání, aniž by byly za menšíobjem vědomostí jakkoli trestány a separovány do různých druhů škol. V dřívějšídobě udržovaný a některými školami ještě uplatňovaný mocenský, autoritativnívztah vůči dětem je nahrazován partnerským přístupem (z ústředního herce sestává režisér), prosazuje se jiná organizace a efektivní metody vyučování(kooperativní učení, projekty, integrace předmětů), je třeba rozvíjetzodpovědnost žáků (ne manipulace a slepá poslušnost). Diplomová práce ukazujecestu, kterou jsem jako ředitelka školy prošla na cestě změn, na cestě k týmovéspolupráci, zlepšování klimatu školy, budování Montessori tříd a jejich vliv nacelkový obraz školy. Na cestě bylo a je mnoho překážek. Děti si ale jejichpřekonávání zaslouží. Ráda bych byla nápomocna i dalším ředitelům, kteří věří,že je třeba školy měnit tak, aby se v nich děti i jejich rodiče, ale nakoneckaždý, kdo do ní vstoupí, cítil dobře a naladil se pro další celoživotnívzdělávání.
Record details
- Physical Description: 43 stran : 31 cm
Content descriptions
| Dissertation Note: | Závěrečná práce - Montessori ČR, 2013 |
| Bibliography, etc. Note: | Obsahuje bibliografii |
Search for related items by subject
| Genre: | závěrečné práce |
Available copies
- 1 of 1 copy available at Common Catalog SPOK.
Holds
- 0 current holds with 1 total copy.
Show Only Available Copies
| Location | Call Number / Copy Notes | Barcode | Shelving Location | Status | Due Date |
|---|---|---|---|---|---|
| Montessori Library | ZP0359 | 4614610359 | Chodba | Available | - |