Nadané dítě ve škole : náměty do výuky pro celou třídu / Jana Cihelková
Co je nadání? Jak poznat nadané dítě? Je nadání výhoda, nebo spíše handicap? Co nadané děti ve výuce potřebují a jak jim to poskytnout? Metodika v knize Nadané dítě ve škole odpovídá na tyto otázky stručně, přehledně se zaměřením na praxi. Nabízí učitelům návod, jak nadané dítě rozpoznat, protože to nemusí být vždy úplně jednoduché, a jak s ním ve výuce pracovat. Rodičům nadaných dětí se může stát vodítkem při výběru školy. V knize najdete návrhy systémových strategií k zajištění adekvátního přístupu k nadaným dětem, které škola může začlenit do svého vzdělávacího programu, a také zásobník v praxi ověřených aktivizujících učebních metod upravených pro potřeby nadaných žáků, který je určený jednotlivým učitelům k využití v přímé výuce. Autorka se zaměřuje na rozvoj dovedností učitelů individualizovat výuku pomocí aktivizujících učebních metod. Individualizace výuky je přitom jediným způsobem, jak v praxi realizovat inkluzivní vzdělávání. Proto může být-přestože cílí především na nadané děti-využívána k práci s celým třídním kolektivem. Jana Cihelková je zakladatelkou a ředitelkou školy Métis-základní škola s. r. o, zabývající se výukou nadaných dětí. (Nakladatelská anotace)
Record details
- ISBN: 978-80-262-1248-5
- Physical Description: 124 stran : černobílé ilustrace ; 23 cm
- Edition: Vydání první
- Publisher: Praha : Portál, 2017
Content descriptions
| Formatted Contents Note: | 01/01 - Obsah (FF) Nadané dítě a jak ho poznat -- Zásobník činností -- Sněhová koule -- Samostudium - čtenářská metoda Insert -- Myšlenková mapa -- Expertní a kmenové skupiny -- Brainstorming -- Debata -- Studentská ukázka - demonstrace -- Případová studie -- Projekt -- Vědecká práce -- Zkoumání textu -- Problémová výuka -- Skimming -- Najdi druhou polovinu -- Korálky na niti -- Jeden začátek mnoho konců -- Natírání plotu -- Mluvní cvičení -- Didaktické hry -- Rychlý scrabble -- Řekni ml víc -- Dvojice pojmů -- Tenis -- Dvoubarevné pexeso -- Program Nadaný žák -- A co školní družina? -- Individuální vzdělávací plán -- Tři příběhy z praxe: Anežka Oskar a Vítek -- Didaktické základy aktivního učení |
Search for related items by subject
| Subject: | talentovaní žáci školní třídy pedagogika nadaných vzdělávací programy vyučovací metody didaktické hry |
| Genre: | metodické příručky |
Available copies
- 1 of 1 copy available at Common Catalog SPOK.
Holds
- 0 current holds with 1 total copy.
Show Only Available Copies
| Location | Call Number / Copy Notes | Barcode | Shelving Location | Status | Due Date |
|---|---|---|---|---|---|
| Jabok Library | Ped-4.4 | 424480040155 | Odborná literatura | Available | - |
| LDR | 04067nam a2200517 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | 29476 | ||
| 003 | CZ-PrJAB | ||
| 005 | 20180116140744.0 | ||
| 008 | 170822s2017 xr a|||frf||| 000 0 cze d | ||
| 015 | . | ‡acnb002902361 | |
| 020 | . | ‡a978-80-262-1248-5 ‡q(brožováno) | |
| 035 | . | ‡a(CZ PrCU)002150402 | |
| 040 | . | ‡aLID001 ‡bcze ‡dABD005 ‡dABD001 ‡erda | |
| 072 | 7. | ‡a37.09 ‡xOrganizace výuky a vzdělávání ‡2Konspekt ‡922 | |
| 080 | . | ‡a373.3.011.3-052-056.45 ‡2MRF | |
| 080 | . | ‡a37.091.252 ‡2MRF | |
| 080 | . | ‡a37.01:159.928.23 ‡2MRF | |
| 080 | . | ‡a37.091.214 ‡2MRF | |
| 080 | . | ‡a37.091.3 ‡2MRF | |
| 080 | . | ‡a37.091.33 ‡2MRF | |
| 080 | . | ‡a(072) ‡2MRF | |
| 100 | 1 | . | ‡aCihelková, Jana ‡7mzk2015857859 ‡4aut |
| 245 | 1 | 0. | ‡aNadané dítě ve škole : ‡bnáměty do výuky pro celou třídu / ‡cJana Cihelková |
| 246 | 1 | 3. | ‡aNáměty do výuky pro celou třídu |
| 250 | . | ‡aVydání první | |
| 264 | 1. | ‡aPraha : ‡bPortál, ‡c2017 | |
| 300 | . | ‡a124 stran : ‡bčernobílé ilustrace ; ‡c23 cm | |
| 336 | . | ‡atext ‡btxt ‡2rdacontent | |
| 337 | . | ‡abez média ‡bn ‡2rdamedia | |
| 338 | . | ‡asvazek ‡bnc ‡2rdacarrier | |
| 520 | . | ‡aCo je nadání? Jak poznat nadané dítě? Je nadání výhoda, nebo spíše handicap? Co nadané děti ve výuce potřebují a jak jim to poskytnout? Metodika v knize Nadané dítě ve škole odpovídá na tyto otázky stručně, přehledně se zaměřením na praxi. Nabízí učitelům návod, jak nadané dítě rozpoznat, protože to nemusí být vždy úplně jednoduché, a jak s ním ve výuce pracovat. Rodičům nadaných dětí se může stát vodítkem při výběru školy. V knize najdete návrhy systémových strategií k zajištění adekvátního přístupu k nadaným dětem, které škola může začlenit do svého vzdělávacího programu, a také zásobník v praxi ověřených aktivizujících učebních metod upravených pro potřeby nadaných žáků, který je určený jednotlivým učitelům k využití v přímé výuce. Autorka se zaměřuje na rozvoj dovedností učitelů individualizovat výuku pomocí aktivizujících učebních metod. Individualizace výuky je přitom jediným způsobem, jak v praxi realizovat inkluzivní vzdělávání. Proto může být-přestože cílí především na nadané děti-využívána k práci s celým třídním kolektivem. Jana Cihelková je zakladatelkou a ředitelkou školy Métis-základní škola s. r. o, zabývající se výukou nadaných dětí. (Nakladatelská anotace) | |
| 505 | 8 | 0. | ‡g01/01 - Obsah (FF) ‡aNadané dítě a jak ho poznat -- Zásobník činností -- Sněhová koule -- Samostudium - čtenářská metoda Insert -- Myšlenková mapa -- Expertní a kmenové skupiny -- Brainstorming -- Debata -- Studentská ukázka - demonstrace -- Případová studie -- Projekt -- Vědecká práce -- Zkoumání textu -- Problémová výuka -- Skimming -- Najdi druhou polovinu -- Korálky na niti -- Jeden začátek mnoho konců -- Natírání plotu -- Mluvní cvičení -- Didaktické hry -- Rychlý scrabble -- Řekni ml víc -- Dvojice pojmů -- Tenis -- Dvoubarevné pexeso -- Program Nadaný žák -- A co školní družina? -- Individuální vzdělávací plán -- Tři příběhy z praxe: Anežka Oskar a Vítek -- Didaktické základy aktivního učení |
| 650 | 0 | 7. | ‡atalentovaní žáci ‡7ph116395 ‡2czenas |
| 650 | 0 | 7. | ‡aškolní třídy ‡7ph332181 ‡2czenas |
| 650 | 0 | 7. | ‡apedagogika nadaných ‡7ph270274 ‡2czenas |
| 650 | 0 | 7. | ‡avzdělávací programy ‡7ph127309 ‡2czenas |
| 650 | 0 | 7. | ‡avyučovací metody ‡7ph127294 ‡2czenas |
| 650 | 0 | 7. | ‡adidaktické hry ‡7ph119432 ‡2czenas |
| 655 | 7. | ‡ametodické příručky ‡7fd132826 ‡2czenas | |
| 910 | . | ‡aABG312 | |
| 901 | . | ‡a29476 ‡b ‡c29476 ‡tbiblio | |