Catalog

Record Details

Catalog Search



Nadané dítě ve škole : náměty do výuky pro celou třídu / Jana Cihelková

Cihelková, Jana (Author).

Summary:

Co je nadání? Jak poznat nadané dítě? Je nadání výhoda, nebo spíše handicap? Co nadané děti ve výuce potřebují a jak jim to poskytnout? Metodika v knize Nadané dítě ve škole odpovídá na tyto otázky stručně, přehledně se zaměřením na praxi. Nabízí učitelům návod, jak nadané dítě rozpoznat, protože to nemusí být vždy úplně jednoduché, a jak s ním ve výuce pracovat. Rodičům nadaných dětí se může stát vodítkem při výběru školy. V knize najdete návrhy systémových strategií k zajištění adekvátního přístupu k nadaným dětem, které škola může začlenit do svého vzdělávacího programu, a také zásobník v praxi ověřených aktivizujících učebních metod upravených pro potřeby nadaných žáků, který je určený jednotlivým učitelům k využití v přímé výuce. Autorka se zaměřuje na rozvoj dovedností učitelů individualizovat výuku pomocí aktivizujících učebních metod. Individualizace výuky je přitom jediným způsobem, jak v praxi realizovat inkluzivní vzdělávání. Proto může být-přestože cílí především na nadané děti-využívána k práci s celým třídním kolektivem. Jana Cihelková je zakladatelkou a ředitelkou školy Métis-základní škola s. r. o, zabývající se výukou nadaných dětí. (Nakladatelská anotace)

Record details

  • ISBN: 978-80-262-1248-5
  • Physical Description: 124 stran : černobílé ilustrace ; 23 cm
  • Edition: Vydání první
  • Publisher: Praha : Portál, 2017

Content descriptions

Formatted Contents Note:
01/01 - Obsah (FF) Nadané dítě a jak ho poznat -- Zásobník činností -- Sněhová koule -- Samostudium - čtenářská metoda Insert -- Myšlenková mapa -- Expertní a kmenové skupiny -- Brainstorming -- Debata -- Studentská ukázka - demonstrace -- Případová studie -- Projekt -- Vědecká práce -- Zkoumání textu -- Problémová výuka -- Skimming -- Najdi druhou polovinu -- Korálky na niti -- Jeden začátek mnoho konců -- Natírání plotu -- Mluvní cvičení -- Didaktické hry -- Rychlý scrabble -- Řekni ml víc -- Dvojice pojmů -- Tenis -- Dvoubarevné pexeso -- Program Nadaný žák -- A co školní družina? -- Individuální vzdělávací plán -- Tři příběhy z praxe: Anežka Oskar a Vítek -- Didaktické základy aktivního učení
Subject: talentovaní žáci
školní třídy
pedagogika nadaných
vzdělávací programy
vyučovací metody
didaktické hry
Genre: metodické příručky

Available copies

  • 1 of 1 copy available at Common Catalog SPOK.

Holds

  • 0 current holds with 1 total copy.
Show Only Available Copies
Location Call Number / Copy Notes Barcode Shelving Location Status Due Date
Jabok Library Ped-4.4 424480040155 Odborná literatura Available -

LDR 04067nam a2200517 i 4500
00129476
003CZ-PrJAB
00520180116140744.0
008170822s2017 xr a|||frf||| 000 0 cze d
015 . ‡acnb002902361
020 . ‡a978-80-262-1248-5 ‡q(brožováno)
035 . ‡a(CZ PrCU)002150402
040 . ‡aLID001 ‡bcze ‡dABD005 ‡dABD001 ‡erda
072 7. ‡a37.09 ‡xOrganizace výuky a vzdělávání ‡2Konspekt ‡922
080 . ‡a373.3.011.3-052-056.45 ‡2MRF
080 . ‡a37.091.252 ‡2MRF
080 . ‡a37.01:159.928.23 ‡2MRF
080 . ‡a37.091.214 ‡2MRF
080 . ‡a37.091.3 ‡2MRF
080 . ‡a37.091.33 ‡2MRF
080 . ‡a(072) ‡2MRF
1001 . ‡aCihelková, Jana ‡7mzk2015857859 ‡4aut
24510. ‡aNadané dítě ve škole : ‡bnáměty do výuky pro celou třídu / ‡cJana Cihelková
24613. ‡aNáměty do výuky pro celou třídu
250 . ‡aVydání první
264 1. ‡aPraha : ‡bPortál, ‡c2017
300 . ‡a124 stran : ‡bčernobílé ilustrace ; ‡c23 cm
336 . ‡atext ‡btxt ‡2rdacontent
337 . ‡abez média ‡bn ‡2rdamedia
338 . ‡asvazek ‡bnc ‡2rdacarrier
520 . ‡aCo je nadání? Jak poznat nadané dítě? Je nadání výhoda, nebo spíše handicap? Co nadané děti ve výuce potřebují a jak jim to poskytnout? Metodika v knize Nadané dítě ve škole odpovídá na tyto otázky stručně, přehledně se zaměřením na praxi. Nabízí učitelům návod, jak nadané dítě rozpoznat, protože to nemusí být vždy úplně jednoduché, a jak s ním ve výuce pracovat. Rodičům nadaných dětí se může stát vodítkem při výběru školy. V knize najdete návrhy systémových strategií k zajištění adekvátního přístupu k nadaným dětem, které škola může začlenit do svého vzdělávacího programu, a také zásobník v praxi ověřených aktivizujících učebních metod upravených pro potřeby nadaných žáků, který je určený jednotlivým učitelům k využití v přímé výuce. Autorka se zaměřuje na rozvoj dovedností učitelů individualizovat výuku pomocí aktivizujících učebních metod. Individualizace výuky je přitom jediným způsobem, jak v praxi realizovat inkluzivní vzdělávání. Proto může být-přestože cílí především na nadané děti-využívána k práci s celým třídním kolektivem. Jana Cihelková je zakladatelkou a ředitelkou školy Métis-základní škola s. r. o, zabývající se výukou nadaných dětí. (Nakladatelská anotace)
50580. ‡g01/01 - Obsah (FF) ‡aNadané dítě a jak ho poznat -- Zásobník činností -- Sněhová koule -- Samostudium - čtenářská metoda Insert -- Myšlenková mapa -- Expertní a kmenové skupiny -- Brainstorming -- Debata -- Studentská ukázka - demonstrace -- Případová studie -- Projekt -- Vědecká práce -- Zkoumání textu -- Problémová výuka -- Skimming -- Najdi druhou polovinu -- Korálky na niti -- Jeden začátek mnoho konců -- Natírání plotu -- Mluvní cvičení -- Didaktické hry -- Rychlý scrabble -- Řekni ml víc -- Dvojice pojmů -- Tenis -- Dvoubarevné pexeso -- Program Nadaný žák -- A co školní družina? -- Individuální vzdělávací plán -- Tři příběhy z praxe: Anežka Oskar a Vítek -- Didaktické základy aktivního učení
65007. ‡atalentovaní žáci ‡7ph116395 ‡2czenas
65007. ‡aškolní třídy ‡7ph332181 ‡2czenas
65007. ‡apedagogika nadaných ‡7ph270274 ‡2czenas
65007. ‡avzdělávací programy ‡7ph127309 ‡2czenas
65007. ‡avyučovací metody ‡7ph127294 ‡2czenas
65007. ‡adidaktické hry ‡7ph119432 ‡2czenas
655 7. ‡ametodické příručky ‡7fd132826 ‡2czenas
910 . ‡aABG312
901 . ‡a29476 ‡b ‡c29476 ‡tbiblio

Additional Resources