Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ / Iva Jungwirthová
Autorka vysvětluje, co s sebou nese vada sluchu, provází čtenáře přehledem pomůcek, které děti s vadou sluchu používají, a podrobně rozebírá výchovně-vzdělávací proces ve škole.
Zdůrazňuje důležitost komunikace školy s rodiči a také s odborníky, provádí čtenáře možnostmi, které dává současná legislativa, a nabízí zkušenosti a návody z praxe. Podle autorky téměř u všech dětí, které špatně slyší, stojí za to pokusit se o integraci do běžné školy. Mít sluchovou vadu neznamená, že člověk neslyší nic, stejně jako u zrakových vad i zde existuje různá míra závažnosti postižení sluchu. Důležitá není diagnóza, ale jak dítě se sluchadly nebo s kochleárním implantátem vnímá mluvenou řeč. Ve speciálních školách těmto dětem chybí především to, co jim může dát pouze integrace - pozitivní vrstevnické řečové vzory a běžné sociální prostředí. Nakladatelská anotace. Kráceno.
Record details
- ISBN: 978-80-262-0944-7
- Physical Description: 191 stran : ilustrace, 1 mapa ; 21 cm
- Edition: Vydání první
- Publisher: Praha : Portál, 2015
Content descriptions
| Bibliography, etc. Note: | Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy |
Search for related items by subject
| Genre: | příručky případové studie handbooks and manuals case studies |
Available copies
- 0 of 1 copy available at Common Catalog SPOK.
Holds
- 0 current holds with 1 total copy.
Show All Copies
| Location | Call Number / Copy Notes | Barcode | Shelving Location | Status | Due Date |
|---|
Summary:
Autorka vysvětluje, co s sebou nese vada sluchu, provází čtenáře přehledem pomůcek, které děti s vadou sluchu používají, a podrobně rozebírá výchovně-vzdělávací proces ve škole.
Zdůrazňuje důležitost komunikace školy s rodiči a také s odborníky, provádí čtenáře možnostmi, které dává současná legislativa, a nabízí zkušenosti a návody z praxe. Podle autorky téměř u všech dětí, které špatně slyší, stojí za to pokusit se o integraci do běžné školy. Mít sluchovou vadu neznamená, že člověk neslyší nic, stejně jako u zrakových vad i zde existuje různá míra závažnosti postižení sluchu. Důležitá není diagnóza, ale jak dítě se sluchadly nebo s kochleárním implantátem vnímá mluvenou řeč. Ve speciálních školách těmto dětem chybí především to, co jim může dát pouze integrace - pozitivní vrstevnické řečové vzory a běžné sociální prostředí. Nakladatelská anotace. Kráceno.
Zdůrazňuje důležitost komunikace školy s rodiči a také s odborníky, provádí čtenáře možnostmi, které dává současná legislativa, a nabízí zkušenosti a návody z praxe. Podle autorky téměř u všech dětí, které špatně slyší, stojí za to pokusit se o integraci do běžné školy. Mít sluchovou vadu neznamená, že člověk neslyší nic, stejně jako u zrakových vad i zde existuje různá míra závažnosti postižení sluchu. Důležitá není diagnóza, ale jak dítě se sluchadly nebo s kochleárním implantátem vnímá mluvenou řeč. Ve speciálních školách těmto dětem chybí především to, co jim může dát pouze integrace - pozitivní vrstevnické řečové vzory a běžné sociální prostředí. Nakladatelská anotace. Kráceno.